وبلاگ زیتون

از زیتون بشنوید...

وبلاگ زیتون

از زیتون بشنوید...

نوستالوژی نه چندان کهنه من از همشهری جوان

یادم باشد حرفی نزنم که به کسی بر بخورد...نگاهی نکنم که دل کسی بلرزد...راهی نروم که بی راه باشد...خطی ننویسم که آزار دهد کسی را
یادم باشد که روز روزگار خوش است ...

 به تاریخ روی تقویم فصل زمستان سال 1387 بود , به تاریخ مجله همشهری جوان شماره 196.داشتم قدم می‌زدم سر صبحی تا دم آموزشگاه و گنجشک‌ها جیک‌جیک می‌کردند و خنک بود اما سردم نبود و آسمان آبی.
از کنار کیوسک سر راه آموزشگاه رد شدم.تصویر زیبای یک پوستر روی یک مجله توجه من رو جلب کرد. 

 

 تصویر روی جلد شماره ۱۹۶


و نوشته زیر اون که با رنگ قرمز نوشته شده بود : ای داغ جاودانه برای گریستن. اون موقع به خاطر داشتن اون تصویر و اون جمله زیبا مجله رو خریدم.مجله همشهری جوان بود. مجله ای بود که هرگز از خوندن و ارزش قائل شدن برایش پشیمان نشدم.
از اون به بعد هم البته نه هر هفته و ولی 2 هفته یا شاید گاهی هر هفته مجله رو میخوندم. چون مطلب زیاد داشت و ومنم وقت نمی کردم همه رو بخونم.
ویژگی خاصی که این مجله داشت و من رو به خودش جذب کرد این بود که جدای از اینکه مجله جوان پسند و مناسب حال جوانان بود یک نوع پختگی درون مقالاتش میدیدم که در کمتر جایی دیده بودم. 

مجله واقعا همشهری بود. همشهر قصه ها و غصه های من, همشهر هم اندیشی های من!!! 

مثلا نوشته آخر در شماره 250 این مجله در مورد اویس مطلب زیبایی نوشته شده بود با عنوان اویس من از تو غریب ترم که واقعا تاثیر گذار بود.

این مجله گاهی گام هایش را بلندتر از هم بودن برمی دارد و من همراه پای او می شوم. پا به پایش تا آخر!  

 

 حالا اگر مجله همشهری جوان من رو قابل بدونه چند تا عرض داشتم

فلذا اول عرضیاتم رو با یک تعرف خالصانه شروع می کنم!

اول اینکه واقعا حق مطلب رو ادا کرده اید و از هیچ موضوعی کم و کاستی حداقل من که نمیبینم  چه از مطالب روز و تکنولوژی چه تا مسائل اجتماعی و حتی به قول خودتون نوستالوژی هایی که واقعا دلنشین و زیبا هستند.

و دوم اینکه اگر بخواهیم یک مقایسه ساده داشته باشیم بین گروه مجلات همشهری و دیگر مجله ها , در اولین نگاه متوجه ناچیز بودن صفحات تبلیغات در این مجله هست که واقعا برای یک مجله خوان مهمه که پول بابت صفحات تبلیغات نداده باشه.

و در آخر سوم اینکه ه.ج از یک گروه تحریریه خوب برخوردار هست که داشتن این نازنین ها هم برای مجله و هم برای خواننده های اون یک نعمت هست.

حلا برسیم به انتقاد که نمیشه گفت , بهتره بگم نظرات شخصی من
من حس میکنم ه.ج برای یک هفته یک حجم زیادی از مطالب رو ارائه می کنه و در جذابیت آنها جای شکی نیست و واقعا اکثرا به قول دوستان لازم برای خواندن هستند.
من فکر می کنم برای قشر جوون ما بد نیست یک خلوتگاه زیبایی تو مجله داشته باشیم به دور از همه محیط پر هیاهوی ارتباطات و اطلاعات دهکده جهانی و دغدغه ها و متعلقاتش.
 یک جایی که احساس راحتی داشته باشیم.که می تونه این صفحه مثل یک آینه ای باشه که گوهر جوونی رو بتونیم درونش احساس کنیم.

پی نوشت:  

1- مسابقه وبلاگنویسی گروه مجلات همشهری 

2-پوستر جشنواره وبلاگنویسی گروه مجلات همشهری

دومین پوستر طراحی شده برای مسابقه وبلاگنویسی همشهری

پوستر طراحی شده برای مسابقه وبلاگنویسی همشهری
این پوستر رو برای دوستان خوب همشهری آماده کرده ام 

امیدوارم لذت ببرید

ازدواج ممنوعه

دیدم همشهری در مورد ازدواج (ازدواج ممنوعه) می نویسه منم یک مطلب جالب در مورد ضرب المثل های ازدواج در کشورهای مختلف آماده کردم. 

من خودم از ضرب المثل شماره 8 و 13 خوشم اومد!!!

 

ازدواج در ضرب المثل های جهان

1-هنگام ازدواج بیشتر با گوش هایت مشورت کن تا با چشم هایت.( ضرب المثل آلمانی)

2 - مردی که به خاطر " پول " زن می گیرد، به نوکری می رود. ( ضرب المثل فرانسوی )

3- لیاقت داماد ، به قدرت بازوی اوست . ( ضرب المثل چینی )

4- زنی سعادتمند است که مطیع " شوهر"  باشد. ( ضرب المثل یونانی )

5- زن عاقل با داماد " بی پول " خوب می سازد. ( ضرب المثل انگلیسی )

6- زن مطیع فرمانروای قلب شوهر است. ( ضرب المثل انگلیسی )

7- زن و شوهر اگر یکدیگر را بخواهند در کلبه ی خرابه هم زندگی می کنند. ( ضرب المثل آلمانی )

8- داماد زشت و با شخصیت به از داماد خوش صورت و بی لیاقت . ( ضرب المثل لهستانی )

9- دختر عاقل ، جوان فقیر را به پیرمرد ثروتمند ترجیح می دهد. ( ضرب المثل ایتالیایی)

10-داماد که نشدی از یک شب شادمانی و عمری بداخلاقی محروم گشته ای .( ضرب المثل فرانسوی )

11- دو نوع زن وجود دارد؛ با یکی ثروتمند می شوی و با دیگری فقیر. ( ضرب المثل ایتالیایی )

12- در موقع خرید پارچه حاشیه آن را خوب نگاه کن و در موقع ازدواج درباره مادر عروس تحقیق کن . ( ضرب المثل آذربایجانی )

13- برا ی یافتن زن می ارزد که یک کفش بیشتر پاره کنی . ( ضرب المثل چینی )

14- تاک را از خاک خوب و دختر را از مادر خوب و اصیل انتخاب کن . ( ضرب المثل چینی )

15- اگر خواستی اختیار شوهرت را در دست بگیری اختیار شکمش را در دست بگیر. ( ضرب المثل اسپانیایی)

16- اگر زنی خواست که تو به خاطر پول همسرش شوی با او ازدواج کن اما پولت را از او دور نگه دار . ( ضرب المثل ترکی )

17- ازدواج مثل یک هندوانه است که گاهی خوب می شود و گاهی هم بسیار بد. ( ضرب المثل اسپانیایی )

18- ازدواج ، زودش اشتباهی بزرگ و دیرش اشتباه بزرگتری است . ( ضرب المثل فرانسوی )

 

وبلاگ های ادبی

250 همشهری جوان که میگید قضیش چیه؟

ببخشید آقا ساعت چنده؟   بله بله مرسی!   چرا دیر کرد پس!؟  وقتی بیاد میدونم چی کار ... آهان انگار داره میاد خودشه.

زیتون پس کجا بودی؟ خوب خودت تعریف کن . چه خبرا زیتون..!؟

من این هفته که همشهری جوان خوندم دیدم انگار خیلی فرق کرده . یه خورده بوی چاشنی جدیدی(خود بینی)می داد.یکی می گفت 250 رو بلند بخوان یکی هم می گفت انگار یک فیل هوا کرده تازگیا.یکی هم  اومده بود قانون بند 250 ام رو وضع می کرد.نمیدونم شاید من برداشت کردم.ولی نه این دویست و پنجاه تو کت من نمیره.هنوز خیلی راه مونده این تازه اولشه. هنوز خبری نشده که این قدر همه جا خبرشو راه انداختید.

من که میگم جوان یعنی همیین حالا . آره همین جا که وایسادی!

جوون نه از صفر شدن کم میاره و نه از 250 شدن سرش گیج میره.نه برای هزار شدن قند تو دلش آب میشه!

مجلتون جوونه و لی دعا میکنم شماره هفته نامه هاش هر روز پیرتر بشه!!!

 دوستون دارم. زیتون!!!

پنجمین سالگرد انتشار مجله همشهری جوان

زیتون اخبار انتشار یافته از این منبع را تکذیب کرد و مدعی شده که امروز برای خرید مجله همشهری از پناهگاه خود خارج شده و بعد از گرفتن مجله همشهری جوان فهمید که نیم دهه از چاپ آن می گدرد.
به خاطر همین برای تهیه کیک تولد راهی شد.همیشه برای تولد جشن میگیرند ولی به خاطر روز های عزاداری پایان ماه صفر به یک کیک بسنده می کنیم. این کیک دستپخت زیتون هست.  

 


بفرمایید.نوش جان!!!

واحد مرکزی خبر زیتون

طبق آخرین گزارشات رسید به واحد خبر گزاری ما , زیتون امروز برای خرید مجله همشهری جوان از پناهگاه خود خارج شده و هنوز خبری مبنی بر بازگشت وی به دست ما نرسیده. 

  Zeitoon Wanted

از تمام کسانی که وی را مشاهده کرده اند خواهشمندیم او را تحویل ما دهند.

پوستر جشنواره وبلاگنویسی گروه مجلات همشهری

امروز زیتون با خودش گفت: برای همشهری های عزیزم و گروه همشهری یک دستی بر قلم ببرم و طرحی بزنم .دیدم دوستانمون توی مجله ها خیلی روی قشنگی و گرافیک کار می کنند گفتم ما هم کم نیاریم.
این پوسر رو زیتون برای مسابقه وبلاگنویسی گروه مجلات همشهری طراحی کرده
امیدوارم خوشتون بیاد.نظر یادتون نره  

 

اگر میخواهید پوستر رو در اندازه واقعی و با کیفیت ببینید بر روی تصویر کلیک کنید 

حجم  پوستر در اندازه واقعی|۳۸۰ کیلوبایت

درباره جشنواره وبلاگنویسی

گروه مجلات همشهری که با هدفی عظیم، گام در راهی بزرگ نهاده است، برای نیل به مقصود خود نیازمند نگاهی جامع به طیف مخاطبان خود و حوزه‌های مختلف فرهنگی است. در این میان کاربران اینترنت و اعضای جامعه وبلاگ‌نویسان فارسی که سکان هدایت سومین زبان وبلاگنویسی جهان را بر عهده دارند، گروهی بزرگ را تشکیل می‌دهند که مسلماً نادیده گرفتن آن ممکن نیست.

جشنواره «مجلات همشهری از دریچه وب» یک جشنواره مخصوص اعضای جامعه بزرگ وبلاگنویسان فارسی زبان است. این جشنواره از مطالبی که درباره گروه مجلات همشهری و یا یکی از نشریات آن نوشته می‌شود تشکیل شده است. این مطالب می‌تواند شامل نقد، نظر، پیشنهاد، توصیف، ویژگی‌های ممتاز، کمبودها، مطالب برتر و یا هر مطلب مرتبط دیگری باشد. به مطالب برتر جوایز نفیس و ویژه‌ای اعطا خواهد شد.

نحوه شرکت
اگر شما وبلاگنویس محترم نیز از خوانندگان یکی از مجلات ما هستید و به شرکت در این جشنواره علاقه‌مندید، کافیست تا این سه مورد را انجام دهید:

۱- نوشتن یک مطلب مرتبط با نشریات گروه مجلات همشهری و انتشار آن در وبلاگتان
۲- وجود حداقل یک لینک در پست مربوطه به یکی از صفحات سایت گروه مجلات همشهری و کلیک روی آن برای ثبت وبلاگ شما
۳- ارسال یک پیامک حاوی آدرس وبلاگ خود به شماره ۳۰۰۰۹۹۹ و یا ارسال یک ایمیل حاوی آدرس وبلاگ به آدرس festival@hamshahrimags.com توجه داشته باشید که آدرسی که از آن ایمیل می‌فرستید یا شماره‌ای که از آن پیامک ارسال می‌کنید، راه ارتباطی آینده ما با شما خواهد بود.

زمان‌بندی
مهلت شرکت در جشنواره تا پایان بهمن ماه ۱۳۸۸ خواهد بود. جشن اختتامیه این جشنواره در هفته وحدت، با حضور شرکت‌کنندگان جشنواره و همراه با اعطای جوایز خواهد بود.

جوایز
جوایز این جشنواره به قرار زیر است:

سه دستگاه لپ‌تاپ، هفت دستگاه موبایل، ده پکیج هاست و دامین به نفرات برتر و پنج ربع سکه بهار آزادی به قید قرعه به پنج نفر از شرکت‌کنندگان

اطلاعات بیشتر
اطلاعات تکمیلی این جشنواره از طریق همین وبلاگ به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید. در صورت هر گونه سوال می‌توانید در قسمت نظرات همین وبلاگ مرقوم بفرمایید و یا با ایمیل festival@hamshahrimags.com تماس حاصل نمایید. شماره تلفن ۸۴۳۲۱۸۳۱ نیز در ساعات اداری پاسخگوی شما خواهد بود.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد گروه مجلات همشهری می‌توانید به صفحه درباره گروه مجلات، صفحه درباره مجلات، صفحه اصلی سایت و یا صفحه آرشیو مجلات مراجعه نمایید. برخی مطالب مجلات در آرشیو به صورت پی‌دی‌اف موجود است. خلاصه مطالب این پست در صفحه درباره جشنواره نیز در دسترس خواهد بود.